Promotie

Simpel: ja, ik schrijf boeken. Ja, ik investeer er in. Het is een hobby, maar niemand zal mijn boeken vinden, als ze niet weten dat ze bestaan.

Dit is dus mijn minder goed punt: ik ben geen held in promotie voeren. Ik weet dat ik boeken schrijf die een bepaalde publiek zeker goed gaan vinden, maar ik ga echt niet graag overal staan brullen hoe goed mijn boeken wel zijn.

Sorry, dat werkt zo niet bij mij. Ten eerste: het is niet omdat ik mijn werk goed genoeg vind om het op de lezer los te laten, dat de lezer mijn mening moet delen. Ik heb ook genoeg boeken gezien die mij niet bekoren. Zijn ze daarom slecht? Nee, gewoon mijn ding niet en ik snap dat mijn boeken dat ook zijn voor verschillende mensen.

Het enige wat ik wil doen, is af en toe eens opvallen met een originele post over mijn werk. Mensen kunnen wel voor zichzelf beslissen of ze het willen lezen of niet.

Ik heb geen tijd en zin om als een spambot iedereen te bestoken met mijn werk. Die tijd investeer ik liever in de kwaliteit te verbeteren. Daarmee bedoel ik: zo foutloos mogelijk. Ik maak me niet de illusie dat ik ooit het eerste foutloze boek in de geschiedenis zal schrijven en daarbij een boeiend verhaal neer te zetten.

De inhoud, het verhaal? Dat is aan de lezer. Ik weet anderzijds hoeveel werk een boek met zich meebrengt. Als ik daarom een boek lees dat ik leuk vond, schrijf ik zeker een recensie en zal ik dat ook meedelen. Dat is een kleine moeite, die een wereld van verschil kan maken.

Tip van de dag: lees je een boek dat je goed vond, laat het dan ook weten! Deel je ervaringen om mensen dezelfde ervaring te gunnen. In deze tijd dat uitgeverijen steeds minder budget in promotie steken, help je hiermee ook auteurs vooruit, zeker als het nog geen bekende namen zijn.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe omgaan met andersdenkenden als schrijver

Mijn visie op het gezin

Wet van de nacht